Kaupallinen yhteistyö Hotel & Spa Resort Järvisydämen kanssa

Kävimme viime talvena kylmimpään aikaan tutustumassa Järvisydämeen ja sen talvisiin aktiviteetteihin. Nyt keskikesällä palasimme takaisin katsomaan, mitä kaikkea Järvisydän ja Rantasalmen maastot tarjoavatkaan kesäisin.

Maisemasviitti lumosi

Edellisellä kerralla yövyimme hienossa maisemasviitissä, jossa oli muun muassa kattoikkuna ja tunnelmallinen takka, jonka lisäksi maisemasviitin ikkunoista oli todella hienot näkymät. Tykästyimme tuolloin myös Järvisydämen upeaan ja tunnelmalliseen kylpylään, joka vastasi hienosti mielikuviamme.

Järvisydän tarjoaa monipuolisesti erilaisia aktiviteettteja talvella. Innoissamme lähdimme nyt katsomaan, mitä kesäinen Järvisydän tarjoaa.

Järvisydän, maisemasviitti

Järvisydän  – House Boat on elämys

Näimme tuolla kerralla järven rannalla, Järvikylpylää vastapäätä, muutaman veneen, joiden ymmärsimme toimivan myös majoituspaikkoina. Mietimme jo tuolloin, että tuollainen majoitus olisi mukava päästä kokemaan kesäaikaan. Niinpä vuoden valoisimpaan aikaan lähdimme ottamaan selvää, millainen houseboat-majoitus Järvisydämessä on.

Ja olihan houseboat-majoitus todella hieno. Majoitukseen sisältyi makuuhuone, keittiö-olohuone, suihku ja puulämmitteinen sauna. Kattoterassilla oli käytössämme myös grilli, vaikka ainakaan tällä kerralla emme sitä käyttäneetkään. Takaterassilta löytyi myös tuolit, joten eri oleskelutiloja House Boatissa oli runsaasti! House Boatissa oli myös langaton internetyhteys, joka toimi hyvin. Myös lemmikit ovat House Boat -majoituksessa sallittuja. Kaikkein parasta oli kuitenkin upeat näkymät Saimaalle.

Marika pulahti House Boatin laituriltamme iltauinnille peilityyneen veteen ja nautimme oman House Boatimme saunan löylyistä.

Järvisydän sijaitsee upealla paikalla

Järvisydän sijaitsee siis Etelä-Savon maakunnassa Rantasalmella, joka puolestaan sijaitsee Varkauden ja Savonlinnan puolivälissä. Järvikylpylän kaikki rakennusmateriaalit ovat luonnonläheisiä, kuten järvivettä, luonnonkiveä ja uppotukkeja. Lisäksi Järvisydän on tunnettu siitä, että se tarjoaa kylpylä- ja majoituspalveluiden lisäksi erilaisia luontoelämyksiä niin talvella kuin kesällä.

Tunnelmallinen Järvikylpylä

Saavuimme Järvisydämeen työpäivän jälkeen perjantaina. Kävimme heti saapumisemme jälkeen nauttimassa kylpylästä, joka on auki sunnuntaista torstaihin kello 10–20 ja perjantaista lauantaihin 10–21. Näiden aikojen jälkeen on lisäksi ennakkovarauksella tarjolla romanttinen iltakylpylä, maanantaista torstaisin kello 20.30–22.30 ja perjantaista lauantaisin kello 21.30–23.30, jonka hinta on 56 euroa (omaan yöpymiseen kuuluvaa lippua voi korottaa tähän vaihtoehtoon hintaan 36 euroa).

Jos haluaa käydä ilman yöpymistä vain kylpylässä, on hinta 32,90 euroa, mutta opiskelija ja eläkeläinen saavat lipun 20,90 euron hintaan. Lisäksi tarjolla on perhelippu 76,90 eurolla (2 aikuista ja oman perheen alle 12-vuotiaat lapset).

Järvisydän romanttinen iltakylpylä
Järvisydän kylpylä

Kylpylä oli meille tietysti jo ennestään tuttu. Siellä on kaikkiaan 5 allasta, joista kolme sijaitsee sisällä. Näitä ovat kiertovesiallas (pääallas) lastenallas ja poreallas. Näiden lämpötila on 31 astetta. Lisäksi kylpylässä on kaksi ulkoallasta, joiden lämpötila vastaa järviveden lämpötilaa.

Järvisydän kylpylä ulkoallas

Altaiden lisäksi Järvisydämen kylpylässä pääsee rentoutumaan kuudessa erilaisessa saunassa, joiden lämpötila on säädetty erilaiseksi. Kaikenlaisille saunojille löytyykin näistä varmasti mukava vaihtoehto. Näitä ovat kivisauna (85 astetta), maisemasauna (70 astetta), höyrysauna (55 astetta), infrapunasauna (45 astetta), hanami (40 astetta) ja uppotukkisauna (40 astetta). Maisemasauna ei ole lämpimänä talvisin, mutta muut ovat avoinna ympäri vuoden.

Järvisydän kylpylä maisemasauna
Järvisydän kylpylä perinteinen sauna
Järvisydän kylpylä, kivisauna
Järvisydän kylpylä, infrapunasauna
Järvisydän kylpylä, hanami sauna

Järvisydän – aktiviteetit kesällä

Tapamme mukaan meitä kiinnosti Järvisydämessä myös monet aktiviteetit. Kesällä aktiviteetteina on esimerkiksi eFatbikeilla pyöräilyä, kajakeilla tai kanooteilla melomista ja suppailua. Nämä kaikki välineet on mahdollista vuokrata paikan Safaritalosta hintaan 32,90 euroa/2 tuntia. Vuokraamo on auki kesäaikaan (21.6-30.8) maanantaista sunnuntaihin 10–18, muulloin se on auki kaksi tuntia vähemmän, 10–16. Ulkoilun jälkeen voi istahtaa Safaritalon upealle terassille.

Puijo-laiva vie matkustajat Järvisydämestä Linnansaareen. Tarjolla on myös meitä erityisesti kiinnostavia norppasafareita.

Safaritalo Järvisydän

Järvisydämen norppasafari

Lauantaiaamuna oli kovasti odottamamme norppasafari. Olemme osallistuneet aiemminkin norppasafareille, mutta eläinten bongailu on lopputuloksesta huolimatta aina todella jännittävää puuhaa. Järvisydämestä on mahdollista tehdä norppasafareita toukokuusta syyskuulle. 2,5 h kestäviä retkiä järjestetään kahdesti päivässä, klo 10 ja klo 19. Hinta safarille on aikuisilta 87 euroa ja lapsilta 43,5 euroa. Paras aika norppien näkemiseen on toukokuu, jolloin on norppien karvanvaihtoaika, ja niiden on pakko nousta kiville.

Vaikka paras aika olikin jo ohitettu, meillä kävi erittäin hyvä tuuri ja näimme kaksi norppaa sekä useamman kalasääsken, joista yksi istui oksalla. Aiemmin olemme nähneet niitä vain lentämässä ja korkealla pesissään. Oppaamme Janne kertoi meille alueen norpista. Keinotekoisia pesiä on alueella 20, ja lisäksi runsasluminen talvi on edesauttanut sitä, että kuutteja on syntynyt kuluvana vuonna ennätysmäärä. Retken päätteeksi söimme paikalliset herkulliset muikkuleivät. Olimme retkemme antiin erittäin tyytyväisiä.

Järvisydän – melomassa Haukivedellä

Norpparetken jälkeen meillä oli vuorossa erityisesti Marikan kauan odottama melominen. Harkitsimme ensin, että olisimme meloneet läheisen Kaarnetsaaren ympäri (Haukiveden reitti, 5,4 km), mutta päädyimme lopulta melomaan omia reittejämme eri saaria kiertäen. Ainakin aurinkoisena kesäpäivänä melominen toden totta oli erittäin hauskaa puuhaa. Totesimme jälleen, että mielestämme yksikkökajakeilla melominen on hauskempaa kuin kahden henkilön kajakeilla melominen.

Pyöräily Järvisydämen maastoissa

Kokeilimme Järvisydämessä myös aiemmin kesällä mukavaksi toteamaamme eFatbike-pyöräilyä. Ja mukavaa se oli jälleen. Mäet olivat varsin jyrkkiä, joten sähköavustus tuli tarpeeseen. Poljimme Mustinlammen reitin (punainen, 6,6 km) ja Korpinkallion reitin (musta, 2,5 km), joka on Mustinlammenreitin lisäreitti eikä sille pääse, ellei kierrä myös tätä. Reitit olivat siinä mielessä helppoja, että polut olivat leveitä, vaikka korkeuseroja olikin. Muutamia hienoja näköalapaikkoja sisältyi myös retkemme varrelle ja muutenkin kiinnostavia paikkoja, kuten laavu ja näkötorni.

pyöräily Järvisydän
pyöräily Järvisydän, Mustinlammen reitti
pyöräily Järvisydän, Korpikallion reitti
Järvisydän pyöräilyreitit patikointireitit

Järvisydämen patikkareitit

Viikonloppuna halusimme lähteä myös jalkaisin tutkimaan Järvisydämen luontoa. Kiersimme Vuorten reitin (vihreä, 3,6 km), joka oli varsin vaativa reitti lyhyestä pituudestaan huolimatta, sillä korkeuseroja oli paljon, ja nousut ja laskut olivat jyrkkiä. Kovin huonokuntoiselle tai -jalkaiselle reitti ei siis sovellu.

Reitti lähtee pian Safaritalon terassin jälkeen ja on pääosin hyvin merkitty. Yhdessä kohdassa reitin varrelle oli kuitenkin rakennettu uusia panoraamasviittejä, joiden kohdalta reitti oli käytännössä poikki eikä lainkaan merkattu. Kokonaisuudessaan tämä oli todella kiva reitti, joten olimme tyytyväisiä, että lähdimme sen vielä kiertämään.

Vierumäki, Salpausselkä Geopark

Patikoimme myös lyhyen Pirunkirkkovuoren reitin (keltainen, 0,6 km/suunta), joka oli varsin helppo, ja jossa on päivisin kello 10.30-15.30 avoinna oleva itsepalveluperiaatteella toimiva metsäkahvila.

Pirunkirkkovuoren reitti, Järvisydän Rantasalmi
Pirunkirkkovuoren reitti ja metsäkahvila, Järvisydän Rantasalmi

Puijo-laivalla Linnansaareen

Puijo-laiva kuljettaa matkustajia useamman kerran päivässä Linnansaareen 15.5–31.10. Tämän risteilyn hinta on 32,90 euroa/henkilö, ja 4–12-vuotiaat lapset matkustavat puoleen hintaan. Lähdöt Järvisydämestä ovat kello 10, 13, 16 ja 19. Paluu Linnansaaresta tapahtuu puolestaan kello 11.15, 14.15, 17.15 ja 20.15. Linnansaaren kansallispuistossa voi viettää haluamansa ajan, ja paluu on mahdollista haluamallaan ajankohtana. Päivän viimeiset lähdöt (meno kello 19, paluu kello 20.15) eivät ole kuitenkaan saatavilla enää 1.9 alkaen. Linnansaaressa on kesäaikaan toiminnassa kahvila. Lisää upeasta Linnansaaren kansallispuistosta voit lukea täältä.

Puijo-laiva matkalla Järvisydämestä Linnansaaren kansallispuistoon
Linnansaaren kansallispuisto info
Linnavuoren polku Linnansaaren kansallispuisto Linnavuori
Linnansaaren kansallispuisto kartta

Järvisydämen aktiiviloma rentoutti

Kävimme lauantai-illalla päivän aktiviteettien jälkeen vielä uudelleen Järvikylpylässä. Tällä kerralla tuli keskityttyä paljon saunoihin, höyrysauna, kivisauna ja maisemasauna olivat erityisesti meidän käytössämme. Asta-myrsky-suihku huvitti myös jälleen meitä. Hieman yllättävästi siellä ei ole enempää jonoja, vaikka suihkuja siis on vain yksi.

Viimeksikin totesimme, että joskus kuulee sanottavan, ettei Järvisydämen kylpylän vesi olisi riittävän lämmintä. Meitä ei veden lämpötila häirinnyt tälläkään kertaa. Uskomme kuitenkin edelleen, että varsinkin porealtaassa, moni kokee veden turhan viileäksi. On hyvä tiedostaa etukäteen, että vesi ei välttämättä ole yhtä lämmintä kuin on porealtaissa tottunut. Tämän kun tiedostaa, voikin keskittyä nauttimaan Järvisydämestä ja sen upeasta kylpylästä.

Järvisydän

Oletko sinä käynyt Järvisydämessä joko kesällä tai talvella? Kumpi ajankohta on suosikkisi?

26 Kommentit

1. Järvisydämen kylpylästä en ollut kuullutkaan ja mietiskelinkin ensimmäisten kappaleiden aikana, missä se sijaitsee. Eipä ole Rantasalmikaan tuttu kuin nimenä. Mikkeli, Varkaus ja Savonlinna on sentään tullut nähtyä kuten Kolovesikin vesistön toisella laidalla muutaman päivän souturetkellä pari vuotta ennen kansallispuiston perustamista. Kylpylä tuntuu sellaiselta paikalta, jossa voisin hyvinkin viihtyä kesällä, varsinkin kun sinne voisi ottaa koiran mukaan.

Vastaa
    • Voisin Eila todellakin kuvitella, että pitäisitte Järvisydämestä. Me aloimme juuri miettimään, että kylpylä olisi todella tunnelmallinen myös syksyllä. Ei ole hassumpi ajankohta myöskään sekään.

2. Muistan hyvin talvipostauksen kelkkoineen. Niin ihana verrata tähän fiilikseen. Voin vain sanoa, että kesän vihreyden ja sinisyyden ystävä olen!

• Ympäristö tosiaan pääsee kesällä paremmin oikeuksiinsa, mutta talvessakin on oma tunnelmansa. Erityisesti tuo upea kylpylä on jotenkin vielä tunnelmallisempi pimeään vuodenaikaan, vaikka kyllähän siellä kesälläkin viihtyi.

Vastaa
  3. Nuo houseboatit taitavatkin olla Järvisydämen upeimmat majoitusvaihtoehdot!
    Patikkaretkiä haittasi pari vuotta sitten alueen monet rakennustyöt ja patikkareittien kanssa risteilevät fatbike-reitit, mutta ehkä nyt luonto on jo taas asettunut paremmin ”kohdalleen”.
    Me kävimme Linnansaaressa osana norpparetkeä – ehdottomasti tuolla pitää lähteä myös vesille luontoon!

Vastaa
    • Totta, houseboatit lienevät ne kaikista upeimmat majoitusvaihtoehdot. Harmi vain, että niitä ei kovin montaa ole. Toisaalta, Järvisydämen muutkin majoitusvaihtoehdot ovat varsin hienoja, selvästi niihin on pyritty panostamaan. Muistankin lukeneeni tedän retkestänne, todella upeita kuvia olitte norpista saaneet!

4. Muistinkin teidän talvisen reissun tuonne. Majapaikkanne oli silloin jo sellainen, että olisimme voineet viettää koko aikamme siellä, eikä tuo asuntolaiva ainakaan huonompi ole. Voisin hyvin kuvitella, että saunoisimme ja grillaisimme siellä ja kävisimme vain kertaalleen kylpylässä ja kerran päiväpatikalla.
    Tuo asuntolaiva toi mieleen ihan ensimmäisen majoituksemme täällä Balgradissa kuusi vuotta sitten, laivahostelli Arka Barkan. Meillä oli oma kaksio, jonka parveke oli noin 30 senttiä Tonavan yläouolella. Omaa keittiötä ei käytetty mutta hintaan kuuluva aamiainen syötiin paikan kahvilan terassilla Tonavan yllä lenteleviä haikaroita katsellen. Olipa lautalla jopa sauna, tosin minikokoinen.

Vastaa
    • Viihtyisin itsekin näissä majapaikoissa oikein hyvin ilman sen kummempaa ohjelmaa. Etenkin House Boat kesällä on ihastuttava, kun kattoterassilla voi grillata ja laiturilta pulahtaa uimaan. Toki on kiva käydä myös kylpylässä ja me pidämme aktiviteeteista, eli voi tehdä sen hetkisen olotilan mukaan – joko oleskella omassa majapaikassa ja viettää rauhallinen loma tai olla aktiivisempi ja kokeilla eri aktiviteetteja.

Ohhoh, onpa teillä Ismo ollut ihastuttava majoitus Belgradissa! Kuulostaa viehättävältä. Ja jopa pieni saunakin löytyi.

5. Järvisydämestä olen kuullut paljonkin, mutta itse en ole käynyt. Kauniita maisemiahan tuolla seudulla riittää, ja mahtavan paljon aktiviteetteja näytää olevan tarjolla myös! Tuo House Boat -konsepti näyttää ihanalta! Meillä on tässä pian aika suunnitella kesän Suomen-vierailun reitit ja aikataulut, niin pidän tämänkin seudun mielessä, kertaalleen kun kuitenkin tullaan ajamaan itäisen Suomen halki.

Vastaa
    • Järvisydämessä on todella paljon erilaista tehtävää. Toki kesäisinkin voi nauttia joogasta ja rentoutustunneista, mutta me halusimme nauttia ulkoilmasta. Ja majapaikassa viihtyisi varsin hyvin ilman sen suurempaa ohjelmaakin, House Boat oli todella viihtyisä. Itä-Suomessa on paljon kiinnostavaa nähtävää. Järvisydän on ihastuttava paikka, ja varmasti mieleenpainuva kokemus.

6. Todella viihtyisältä näyttää tuo Houseboat-majoitus ja niin suppailemaan kutsuva tyyni järvi. Tuolla saisi vietettyä kyllä todella kivan aktiiviloman. Sen verran paljon kaikkea tekemistä tuntuu löytyvän!

• Suppailu olisi ollut mahtavaa, siihen ei aikamme tällä kertaa riittänyt. Järvisydämessä voisi viettää vaikka kokonaisen viikon, erilaista tekemistä on niin paljon tarjolla. Voi hyvin viettää aktiiviloman, kuten me tai rauhallisemman rentoutusloman Kuru Resortin rentoutustunteja hyödyntäen.

Vastaa
  7. Järvisydämessä en ole käynyt, mutta kommentteja olen kuullut puolesta ja vastaan. Pitäisi varmaan itsekin käydä se joskus testaamassa. Houseboat näyttää kivalle ja positiivista, että lemmikin saa ottaa mukaan. Aktiviteeteista norppasafari ja Linnansaaren kansallispuisto kiinnostaisivat. Norppasafari varsinkin olisi ihana, mutta huh mikä hinta.

• Kannattaa Merja käydä testaamassa, millaista Järvisydämessä on. Me olemme viihtyneet Järvisydämessä hyvin. Olemme käyneet kahdesti aiemminkin norppasafarilla Linnansaaren kansallispuiston alueella ja melko samoissa hinnoissa norppasafarin hinnat niissä liikkuvat. Meille oli tärkeä päästä kertaalleen kokemaan norppasafari, mutta olemme innostuneet käymään tällaisissa nyt useamman kerran. Asiantunteva ja norppien rauhaa kunnioittava opas on tärkeä, joten olemme halunneet suosia kokeneita norppasafareiden järjestäjiä. Linnansaaren kansallispuisto on kiva, ja plussaa siitä, kun kierrettäviä reittejä on erilaisia. Ja halutessaan voi viettää aika Sammakkoniemessä ilman suurempia patikointeja.

8. Puijo-laivan olen nähnyt aiemmin laiturissa kiinni Kuopiossa. Järvisydämestä olen lukenut monta juttua, mutta en ole kertaakaan siellä käynyt. Norpan takia pitäisi kyllä käydä, mutta taas oli kevät kiireinen.

Vastaa
    • Mekin olemme Stacy todenneet, että on parempi varata norpparetki hyvissä ajoin kalenteriin. Muutoin kevät etenee huomaamatta ja pääsesonki norppien karvanlähtöaika ohittuu.

9. Olisipa ihanaa päästä takaisin Järvisydämeen. Me tykkäsimme siitä kovasti, ja tykkäsimme myös hotellihuoneesta. Mietinkin silloin, että minkähänlaisia nuo houseboatit ovat. Eli aika hienoja näköjään. Harmittavasti meillä jäi nuo patikkapolut kokematta kun matkalla hajosi autosta rengas, ja sen korjaamiseen meni aika paljon aikaa. Ehkä pitäisikin siis ottaa uusinta kerta.

• Mekin olemme tykästyneet Järvisydämeen. Viihdymme siellä erittäin hyvin. Ja kun mieluisia aktiviteetteja on runsaasti ja paikka näin kaunis, palaa sinne mielellään uudelleen. Houseboatit ovat upeita, ja näin kesäaikaan aivan ihastuttavaa pulahtaa omalta laiturilta uimaan.

Vastaa
  10. Kuulostaa varsin houkuttelevalta kohteelta näin kesä aikaankin! 🙂 Paljon tuolla olisi nähtävää ja järvisydän toimii hyvänä tukikohtana. Miten tuo illan romanttinen kylpylä eroaa päivän kylpylästä? Onko lähinnä himmeää valaistusta tms tai oliko vielä jotain muuta? 🙂 Kuulostaa joka tapauksessa tunnelmalliselta ja nuo saunat houkuttelee!

• Järvisydämessä on paljon nähtävää, siellä viihtyisi pidempäänkin. Romanttisessa iltakylpylässä osallistujamäärä on rajattu, ja kylpylässä on tehty pieniä tunnelmaan vaikuttavia muutoksia, kuten koristeluja, valoja säädetty himmeämmäksi, lempeää musiikkia. Tavanomaisesti kylpylän yläkerrassa on pientä tarjoilua, kuten appelisiinilohkoja ja pähkinöitä ja iltakylpylässä on muistaakseni hieman erityyppistä tarjoilua. Lisäksi osallistujat saavat itse tehtävän kasvohoidon tarvikkeet.

11. Houseboat-majoitus olisi kyllä itselleni kiinnostavin vaihtoehto kesällä! Näyttää tosi viihtyisältä ja miellyttävältä. Norppasafari kiinnostaisi myös kovasti, kuten myös melominen. Olen kesäihminen, mutta kun on kyse paikasta, jossa on kiva kylpylä ja paljon tekemistä mihin tahansa vuodenaikaan, niin vierailun ajankohdalla ei mielestäni ole suurta väliä. Varmasti olisi joka tapauksessa erittäin mukavat oltavat. Järvisydämen seutu on tosi kaunista.

Vastaa
    • Houseboat on ihastuttava juuri näin kesällä! Majoitus oli erittäin viihtyisä. Olisimme hyvin viihtyneet koko ajan ihan vain sielläkin, mutta kaunis ilma ja Järvisydämen upeat aktiviteetit houkuttivat ulkoilemaan. Ja kylpylässä on aina mukava pistäytyä. Me viihdyimme Järvisydämessä hyvin niin näin kesällä kuin talvellakin. Aivan kuten Jenni kirjoitit, kylpylä on viihtyisä ja aktiviteetteja löytyy monipuolisesti. Huonomman sään sattuessa voi hyvin nauttia kylpylästä, hyvästä ruoasta ja rentoutua joogan tai rentoutustuntien parissa.

12. Järvisydän on ihan bucket listillä itselläkin Suomen matkailua ajatellen! Upealta vaikuttava paikka kokonaisuudessaan ja nuo peilityynet järvimaisemat ovat ihan sanoinkuvaamattoman kauniit. Pystyn ihan tuntemaan tuon fiiliksen millaista siellä on olla. 🙂 Täytyy aviomies viedä tuonne sitten, kun ensimmäistä kertaa hänet tuon Suomeen käymään täältä Kap Verdeltä!

• Oi, Järvisydän on ihana kohde pariskuntalomalle. Uskoisin paikan tekevän vaikutuksen teihin molempiin. Rantasalmella on kaunista luontoa ja tarjolla on monenlaista aktiviteettia, tai näin kauniissa miljöössä viihtyy mainiosti myös toistensa seurasta nauttien ja kylpylässä käyden. Kerro Tiina Johanna ihmeessä kokemuksistasi sitten myöhemmin.

Vastaa
  13. Tuollainen Boat-house on kyllä kiva, ja itse asiassa olisin itse halunnut sellaisessa majoittautua, mutta puoliso pelkäsi, että ei saa nukuttua laineiden heiluttaessa venettä. No ehkä seuraavalla kerralla sitten…

Ulkoilupuoli Järvi-Sydämessä norppasafareineen ja Linnavuoren kansallispuiston läheisyyden kannalta on huippu, samoin pyöräily- ja kanoottitouhut.

Ruokapuoli on myöskin kunnossa, mutta itse petyin kylpylään – se on varsin pieni, ja tietysti kun kaikki ovat ottaneet saman kuvan kuka minkälaisella kalansilmäobjektiivillä, niin tuli hieman pettynyt olo koon puolesta. Sen lisäksi kallion päällä olevan saunan kumimatto on sellainen, että sitä pitäisi pestä koko ajan tai keksiä siihen joku muu ratkaisu – mainitskin tästä itse vierailulla. Eli kylpylään odotusarvot olivat kovemma, mutta muuten kokonaisuus oli varsin huippu!

Vastaa
    • Me emme huomanneet House Boatin ollenkaan keinuvan, joten tulevaisuudessa kannattaa ottaa se uudelleen harkintaan. Tykkäsimme House Boatista todella paljon. Kylpylä tuntuu jakavan mielipiteitä. Osa on ihastuneita, osa pettyneitä. Me olimme etukäteen Järvisydämen internet-sivuilta lukeneet, että altaita on sisällä yhteensä 3 (pääallas, poreallas, lastenallas) ja lisäksi ulkoaltaat, niin odotuksia suuremmasta allasvalikoimasta ei ollut. Itse koin, että kylpylässä oli paljon erilaisia kolkkia tutkittavana. Kysyin vielä Mikolta ja hänkään ei ollut kiinnittänyt huomiota maisemasaunan kumimattoon. Toivottavasti siis Rami palautteesi on otettu huomioon ja saunaan on tehty jokin toimivampi ratkaisu. Ja kiva kuulla, että kokonaisuudessa piditte paljonkin Järvisydämestä.